Контент маркетинг

Маркетингът е съдържание

Ароматичен аромат.  Безплатен подарък.

Нещо казано два пъти се нарича “тавтология”.

Такъв е и изразът “контент маркетинг”. Ако е нужно да добавяме съдържание към маркетинга, то как се нарича тогава опитът за безсъдържателен маркетинг?

Може би шум?

Но контент маркетинг предлагат дори най-опитните в бранша.

Но какво е опит?

В случая, опитът е позоваването на миналото в търсене на решение за бъдещето – може да е основа, която да преосмислим за да направим промяна, но може да бъде и аргумент за запазване на статуквото. И най-често е тъкмо второто.

Но маркетингът е промяна

А промяната плаши. Налага се да опитаме нещо ново.

Нещо, което може и да не проработи.

И така, опитът ражда тавтология. Изобретява формулировката “маркетинг на съдържание”.

С други думи, запазва се стремежът към прекъсване, но вече в подходящ контекст. Край с рекламите за тоалетна хартия и гъбички по ноктите, сервирани с вечерята.

И макар да сме свикнали с прекъсването, то е част от опита на миналото:

Вече не е задължително да синтезираш в кратко видео всичко, което има в момента да каже марката – за предпочитане по леко забавен начин – и да започваш да купуваш време в рекламните блокове. Колкото повече, толкова повече.

Не е задължително да прекъсваш, и прекъсваш, и прекъсваш.

Защото става все по-скъпо – потребителят има дистанционно и не се колебае да го използва – особено ако бъде прекъсван насила.

“Часът и мястото на срещата” вече не са известни. Парите отиват на вятъра за поливане с безсмислени за аудиторията, но изчерпателни за продукта истории.

Разказ по желание на клиента.

Разбира се, изход има. Разговорът на много марки с аудиторията продължава успешно, като предлага  въздействаща и смислена история за човешка емоция и ценности, застанали зад марката. Разказ, на удобно за всеки таргетиран място и време, с подходящите думи и образи. Разказ по желание на клиента. Адекватно включване в подходящ момент.

Успешният маркетинг винаги е бил разговор.  Но парадоксът е че това клише от миналия век най-накрая може да се случи в новата дигитална среда, където прилагането на стандарти от миналото е неадекватно.

Going digital

Интернет не е масова медия – там всеки разговор е директен, персонализиран и уникален. За разлика от традиционните масови медии, тази платформа не е измислена от маркетолози, за да превръщат продуктите в марки, а от хора, които искат да общуват помежду си.

Не!

Днес няма как доверието да се спечели с изкуствено говорене  и само в кратки видео форми, направени за рекламен блок.

Няма как да си ефективен ако се държиш все едно си част от новините в осем.

Няма кой да те слуша – има прекалено много други, които разказват по-интересно, а съдържанието им е релевантно. Те не прекъсват, а допълват.

Добре, но как тогава да определим този разказ, който е смислен и приемлив за хората – нова видео форма, или роман? Какви точно правила трябва да има създаването на това маркетингово съдържание за новата среда в интернет?

Да!

Формата може да бъде всякаква. Нашата интерпретация на опита сочи, че когато създаването на съдържанието не е формално, не е задължителен пълнеж от типа “защото всички са там”, а нова допълнителна услуга или продукт, предоставен безплатно, нещата се получават.

Когато даваш нещо смислено и нужно на човека, който ти е важен, когото познаваш и разбираш, той е доволен и приема да общува.

А общуването е взаимодействие – задоволството се превръща в доверие, а доверието в дългосрочно дружба, иначе казано – продажба.

Подобни постове

Контент маркетинг

Маркетингът е съдържание Ароматичен аромат.  Безплатен подарък. Нещо казано два пъти се нарича “тавтология”. Такъв е и изразът “контент маркетинг”. Ако е нужно да добавяме съдържание към маркетинга, то как се нарича тогава опитът за безсъдържателен маркетинг? Може би шум? Но контент маркетинг предлагат дори най-опитните в бранша. Но какво е опит? В случая, опитът […]

Working in a studio

The boss in a factory relies on compliance. More compliance leads to more profits. Do what you’re told, faster and cheaper, repeat. This is the history of the twentieth century. The studio, on the other hand, is about initiative. Creativity, sure, but mostly the initiative to make a new thing, a better thing, a process […]

Искате най-доброто свързване на BTL и Digital? Искате Strata!

Знаем как да продаваме офлайн, а вече продаваме и в пиксели. Най-честите услуги, заради които ни избират са: промоции, виртуални хостеси в магазина, CRM, създаване и управление на сайтове и мобилни приложения и дигитални кампании. Искате най-доброто свързване на BTL и Digital? Искате Strata.